dilluns, 30 de desembre del 2013

NO ÉS UN ADÉU: Fins aviat!

Ha arribat el moment de dir-vos un adéu petit, i és que, és en aquest moment quant termina una etapa de la meva trajectòria o formació professional. Una de ben petita.

Sembla mentida que, fa gairebé quatre mesos, vaig ficar el primer peu en la Facultat Blanquerna per endinsar-me en un camí, en el que cada dia estic més orgullosa. I és que, formar-te per ser un bon educador/a no és una tasca gens fàcil! Però, sí, molt satisfactòria! 
El que jo recomanaria, per a tots aquells que esteu decidits a iniciar-vos en aquesta carrera professional, o que us plantegeu l'opció, és estimar aquesta professió. Estimar i valorar l'educació, els infants, les persones i les ganes d'aprendre cada dia i de cada moment. Serà llavors, quan estigueu plenament vinculats al que estudieu i/o a la vostre professió.

Recopilant aquesta petita etapa, del primer curs, vull fer una síntesi de la temàtica del meu blog.  
Com deia a la meva primera entrada ( inici del blog ), aquest dossier d'aprenentatge pretenia ser un seguiment sobre les dues matèries de GITIC i COED, "adaptant els meus coneixements adquirits des de un punt de vista més personal i dinàmic per mitjà de reflexions i aportacions personals, per tal de que pugui ser útil per altres persones, així com també, que ens puguem enriquir i ajudar mútuament". 
Gràcies a la creació dels blogs dels meus companys, he pogut assolir un dels objectius que em proposava inicialment: "poder-nos enriquir i ajudar mútuament", per tal de "fer nostres" els coneixements que anàvem adquirint en les matèries esmentades. Cada company ha redactat des de una manera personal i única, tots els aspectes apressos, i ens ha permès, a cadascú de nosaltres, veure diferents perspectives d'un concepte, o de diversos.
Pel que fa a GITIC, he pogut endinsar-me en aquest món de les noves tecnologies i de les xarxes socials. En el que m'ha ensenyat que, aquestes eines són un bon recursos d'aprenentatge, si són utilitzades correctament i com a finalitat d'eina. També, a trobar recursos per tal d'aprendre de les aportacions dels altres, i de diverses fonts, cosa que permet ampliar i assolir els nostres coneixements. A més a més, he aprés que hi ha eines que  et permeten seleccionar tota aquella informació que és rellevant per a nosaltres, sense necessitat de perdre'ns en aquest món infoxicat! I, sobretot, a formar-me, en una petita part, sobre com he d'enfocar aquestes noves tecnologies als meus alumnes, en aquesta societat tant canviant i ràpida, per tal de que els hi causi beneficis.

Amb la matèria de COED, he après de la importància de transmetre un missatge, clar,
entenedor i precís. És evident que en el nostre entorn, en la nostra societat, estem en contacte directe amb les persones, perquè ens necessitem els uns als altres, i què llavors, es necessària una comunicació, per tal de relacionar-nos. Sovint, aquesta comunicació, no arriba a ser força bona ja que, alguns dels aspectes de la situació comunicativa falla, que sol ser la claredat del missatge. 
En aquesta primera etapa de la meva formació, he aprés a utilitzar els recursos necessaris per poder transmetre un missatge adequadament. Inclús sovint, fent-ho de maneres creatives, innovadores, que portin a la reflexió del receptor... Alguns exemples: la descripció amb una imatge de la meva companya, una cançó, o simplement una presentació oral.
Per tant, he aprofundit, amb l'ajuda dels meus professors i amb les aportacions dels blogs dels meus companys, en la comunicació; fent un recorregut necessari per la llengua, el llenguatge, aspectes i trets de la comunicació, tècniques, consells i recursos per expressar-te bé i perdre els nervis. Tot això, aportant aspectes i característiques personals, per fer-ho meu, i pogué ser innovadora.


Abans d'acomiadar-me, recordeu, educadors, que en l'educació, hem de respectar la identitat de cada nen!
El més bonic de les persones és que som diferents, i que aportem aspectes diferents a una societat i a la vida.
Mantinguem les particularitats de cada infant, i ajudem-los a créixer tal i com són, ja que només així seran feliços i aportaran grans coses a la nostra societat.






Ara sí, em dirigeixo a vosaltres per última vegada de l'any, però no última vegada, per acomiadar-me i desitjar-vos que sigueu feliços amb tot allò que desitgeu fer!

Que el vostre any comenci ple d'energies
FELIÇ ANY NOU!

Fins aviat!

Andrea López Cruz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada